Header Ad

Kategórie

Ako cvičiť na cyklotrenažéri? Tipy na efektívny tréning

Cyklotrenažéry sú povinným vybavením každého milovníka cyklistiky, ktorý nechce po sezóne zaspať na vavrínoch a aj v zimných mesiacoch plánuje udržiavať svoju kondíciu. Tieto stroje sú však obľúbené aj u ľudí túžiacich po štíhlej a vyformovanej postave. Prinášame vám tipy, ako zaistiť, aby váš tréning na cyklotrenažéri bol čo najefektívnejší.

Nastavte si cyklotrenažér správne

Bez toho, aby ste dokonale nastavili cyklotrenažér, nedosiahnete najlepšie výsledky. Musíte si ho čo najlepšie prispôsobiť na svoju postavu. To znamená, že si v prvom rade nastavíte výšku sedadla. Sedadlo máte nastavené v ideálnej výške vtedy, keď dosahuje výšku stehna pri pokrčení nohy v 90-stupňovom uhle s telom. Zvyčajne je to vo výške pár centimetrov nad bedrovou kosťou.

Ďalej nasleduje nastavenie výšky riadidiel. Odporúča sa, aby boli v rovnakej výške, ako je sedlo. Potom sa posaďte na cyklotrenažér a skontrolujte nastavenie výšky tak, že položíte na pedál umiestnený v spodnej úrovni špičku chodidla mierne pokrčenej nohy v uhle asi 25 až 35 stupňov.

Potom nastavte sedadlo v horizontálnej polohe. Chodidlá položte na pedále vo vodorovnej polohe vedľa seba a sedlo je umiestnené ideálne vtedy, keď v tejto polohe siaha koleno prednej nohy zhruba nad stredom pedála. Posúvajte sedadlo dopredu alebo dozadu, kým nedosiahnete tento stav.

Pri jazde by mali byť ruky na riadidlách mierne ohnuté v lakťoch. Začiatočníkom, ľuďom s problémami s chrbticou alebo tehotným ženám sa odporúča nastaviť si riadidlá trochu vyššie, aby dosiahli lepší komfort pri jazde. Nastavenia cyklotrenažéra kontrolujte pri pomalej jazde bez záťaže.

Keď máte všetky nastavenia hotové, nezabudnite ich pevne zaistiť mechanizmom, aby bol váš tréning nielen pohodlný a efektívny, ale aj bezpečný.

Zásady účinného tréningu

Ak máte cyklotrenažér nastavený čo najlepšie podľa vašej postavy, môžete sa pustiť do cvičenia. Tak ako pri každom tréningu, aj pri cvičení na cyklotrenažéri nie je na škodu, ak doprajete telu krátku rozcvičku a pretiahnete svaly. Potom môžete začať s úvodnými minútami jazdy v pozvoľnom tempe s miernou záťažou.

Samotný tréning na cyklotrenažéri by mal pozostávať zo striedania niekoľkých pozícií, aby bol váš tréning čo najefektívnejší a zapojili ste do činnosti čo najviac svalových skupín. Môžete vystriedať základné pozície v sedle, v stoji a vyskúšať aj ich modifikácie s rôznymi záťažami v závislosti od vašej momentálnej kondície.

Posledné minúty na cyklotrenažéri sa takisto odporúča zvoľniť na podobné tempo ako na začiatku, aby sa svaly mohli dobre uvoľniť. Ak s cyklotrenažérom ešte len začínate, záťaž si pridávajte postupne, ako budete naberať kondíciu.

Nemáte čas alebo chuť chodiť do fitness centra? Na cyklotrenažéri môžete cvičiť aj doma, stačí navštíviť internetový obchod https://hop-sport.sk/cyklotrenazery/ a vybrať si najvhodnejší model pre vaše potreby.

Poznajte svoje ciele a prispôsobte sa im

Veľmi dôležitým bodom pri meraní efektivity vášho tréningu je to, čo chcete na cyklotrenažéri dosiahnuť. Aj v závislosti od vašich cieľov si potom viete individuálne zostaviť tréningový plán. Inak bude totiž vyzerať, ak sa zbavujete prebytočných kilogramov a inak, ak si mimo sezóny plánujete udržiavať kondíciu, aby ste po prestávke vysadli opäť na bicykel v plnej sile.

Ak chcete na cyklotrenažéri predovšetkým schudnúť, dbajte na to, aby ste pri tréningoch udržiavali svoju tepovú frekvenciu v optimálnych hodnotách a zbytočne tepy nevyhnali do vysokých čísel. Vtedy totiž nebudete spaľovať tuky, ako by ste si želali. V ideálnom prípade by mal váš tréning trvať aspoň polhodinu a dopriať by ste si ho mali dvakrát až trikrát týždenne. Poctivé cvičenie dokáže zabrať dosť času. Ak cvičíte doma, môžete si popri cvičení pozrieť motivačný film. Vyberte si niektorý z nášho výberu filmov.

Po skončení cyklistickej sezóny sa v kondícii ľahko udržíte, ak si doprajete pravidelné tréningy na cyklotrenažéri v pohodlí domova. Čo sa týka intervalov, ako často by ste ich mali absolvovať, je to veľmi individuálne. Odporúča sa dodržiavať približne také intervaly, ako ste zvykli jazdiť počas sezóny.

Zdroj obrázku: nazarovsergey / stock.adobe.com

    Pridajte komentár

    Vaša emailová adresa nebude zverejnená.*